Stosowanie działań w zakresie analizy danych klientów jest istotnym elementem zarządzania ryzykiem oraz wsparcia procesów podejmowania decyzji kredytowych. Weryfikacja danych uzyskiwanych o konsumencie (w szczególności jego zdolności kredytowej i ochrony antyfraudowej) może uchronić firmę od możliwych strat i mieć wpływ na końcowy wynik finansowy. Firmy pożyczkowe korzystające z rozwiązania CashMir mogą otrzymywać kompleksową ocenę ryzyka w postaci raportu z CRIF.
Informacje pozyskane z CRIF mogą być także podstawą do wewnętrznego scoringu realizowanego w ramach systemu CashMir.
Dane przekazywane są pomiędzy systemami w czasie rzeczywistym, w tym m.in. informacje o spłatach, zamknięcia kontraktów czy zmiany kwot wymagalnych.
Dostępne są dwa rodzaje raportów o konsumencie: wizualizacja danych (rozwiązanie Dual Core w oparciu o dane z CRIF) (rys. 1) oraz tekstowy raport CRIF w formacie pdf (rys. 2), załączane do kartoteki klienta w CashMir.
Rys. 1 (przykład)
Rys. 2 (przykład)